Oddana do użytku infrastruktura ma charakter pieszo-rowerowy i prowadzi pod torami kolejowymi dworca PKP w Białymstoku. Inwestycja była elementem szerszego projektu transportowego, który w rejonie dworca zrealizowały władze miasta.
Oddana do użytku infrastruktura ma charakter pieszo-rowerowy i prowadzi pod torami kolejowymi dworca PKP w Białymstoku. Inwestycja była elementem szerszego projektu transportowego, który w rejonie dworca zrealizowały władze miasta.
Reklama
Poza częścią podziemną, nad tunelem znajduje się szklany dach umiejscowiony na stalowej konstrukcji. Wcześniej w tym miejscu działała stara kładka dla pieszych, która została zburzona. Tunel przebiega pod dziewięcioma torami kolejowymi na stacji Białystok, która jest w trakcie rozbudowy i modernizacji. Inwestycję realizuje spółka PKP PLK. Po zakończeniu rozbudowy stacji, z tunelu poprowadzi wyjście na perony.
Do przygotowania przejścia użyto około 2 tys. metrów sześciennych betonu konstrukcyjnego i 1,5 tys. ton stali. Budowa trwała niemal trzy lata i kosztowała 50 mln złotych.