Na budowie drogi ekspresowej S6 między Słupskiem a Bożympolem trwa układanie nawierzchni betonowej. Prace prowadzone są w trybie ciągłym, 24 godziny na dobę, co pozwala na wykonanie do ok. 700 metrów trasy dziennie. Technologia wymaga nieprzerwanego betonowania, dlatego na obu odcinkach zrezygnowano z klasycznego asfaltu.
Betonowa nawierzchnia zostanie zastosowana na dwóch fragmentach trasy: od końca obwodnicy Słupska do węzła Bobrowniki (16 km) oraz do węzła Skórowo (13 km). Łącznie powstaje ponad 29 km drogi o podwyższonej trwałości. Według wykonawców beton charakteryzuje się wieloletnią odpornością na obciążenia oraz poprawia widoczność nocą dzięki jaśniejszej powierzchni, co przekłada się na większe bezpieczeństwo użytkowników.
Reklama
Inwestycja obejmuje również budowę węzłów, obiektów inżynieryjnych, dróg dojazdowych oraz infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. Przewidziano także instalację urządzeń ochrony środowiska i przebudowę kolidujących sieci.
Nowy odcinek S6 wzmocni układ komunikacyjny Pomorza, tworząc szybkie połączenie między Słupskiem a Trójmiastem. Oddanie trasy do ruchu planowane jest w pierwszej połowie 2026 r. Wartość prac wynosi ok. 800 mln zł brutto. Generalnym wykonawcą jest Aldesa Construcciones Polska, zaś inżynierem kontraktu - Aldesa Polska.