Aktualnie spółka CPK skupia się m.in. na pozyskiwaniu gruntów i programie dobrowolnych nabyć. Pod koniec roku spodziewa się decyzji lokalizacyjnej dla lotniska. Jeśli w założonych terminach uda się również zakończyć działania związane z projektami terminala oraz części operacyjnej nowego centralnego lotniska wtedy prace budowlne ruszą za około dwa lata.
W 2022 roku podpisano umowę z konsorcjum Foster + Partners i Buro Happold Limited. Do głównych zadań ich specjalistów należy zaprojektowanie budynku terminala pasażerskiego, dworca kolejowego oraz węzła transportowego. Z kolei do najważniejszych zadań spółki Dar Al-Handasah należy wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej infrastruktury technicznej, w tym m.in. dróg startowych i kołowania, płyt postojowych, systemów lotniskowych oraz sieci i przyłączy wraz z obiektami inżynieryjnymi.
Reklama
Aktualnie trwa projektowanie obiektów wspierających m.in. wieży kontroli ruchu lotniczego. Wszystkie te działania powinny zakończyć się w przyszłym roku i wtedy otworzy się droga do składania wniosku o pozwolenie na budowę. Jednocześnie w tej chwili spółka CPK kupuje nieruchomości z obszaru położonego na zachód od Warszawy, leżące między Żyrardowem, Grodziskiem Mazowieckim i Sochaczewem. Teren ograniczają od południa autostrada A2, od zachodu droga krajowa nr 50, od północy wieś Szymanów i rzeka Pisia, a od wschodu – rzeka Pisia Tuczna i Baranów.
Jeśli budowa ruszy w 2026 roku to pięć lat później powinna nastąpić certyfikacja lotniska, a pod koniec 2032 roku oddanie go do użytku.