Zarząd Transportu Miejskiego szuka wykonawcy projektu oraz odpowiedzialnego za pozyskanie pozwolenia na budowę. Stacja metra Bródno jest końcową na wschodnim odcinku metra linii M2. Podczas jego budowy miasto, obiecywało realizację w tym miejscu parkingu P+R, tak by mieszkańcy dojeżdżający do metra z Ząbek, Marek, Wołomina i Radzymina mieli gdzie zostawić samochody.
Miejski parking ma powstać w południowo-wschodniej części skrzyżowania ulic Kondratowicza i Rembielińskiej. Jego bezpośrednie sąsiedztwo to teren kościelny, lokalne targowisko oraz budynki mieszkalne.
Reklama
Zgodnie z koncepcją na przygotowanej działce mają powstać dwa budynki parkingowe z podziemnym łącznikiem. Zakres podstawowy zakłada budowę parkingu A z wjazdem od strony ulicy Kondratowicza i łącznikiem z drogą lokalną oraz częścią podziemnego łącznika. Parking ma mieć cztery kondygnacje z 256 miejscami parkingowymi i 68 miejscami dla rowerów. Mają tu też znaleźć się dwie stacje ładowania pojazdów elektrycznych, a na dachu panele fotowoltaiczne.
W opcji jest budowa drugiego parkingu B i pozostałej części podziemnego łącznika z niezależnym wjazdem. Ten budynek ma mieć trzy kondygnacje, z 219 miejscami parkingowymi i 48 dla rowerów. Na ostatniej kondygnacji zaplanowano część rekreacyjną dla mieszkańców z ławkami i leżakami. ZTM nie chce etapować zadania tylko jednocześnie budować oba parkingi.