Budynek w Świdniku ma prawie 2 tys. mkw. powierzchni. Hala magazynowo-przeładunkowa zapewnia też przestrzeń biurową, a przy okazji realizacji wykonano również drogi, chodniki i plac manewrowy o przestrzeni 2,8 tys. mkw.
W obiekcie zamontowano m.in. prześwietlarkę towarów o największych dostępnych rozmiarach 180x180 centymetrów, co pozwala dokonać kontroli klasycznej palety towarów przygotowanej do transportu lotniczego.
Reklama
Dominującym rodzajem obsługi w terminalu cargo będzie Road Feeder Service, czyli transport towaru z terminala lotniczego ciężarówkami do samolotów na innym lotnisku. W terminalu towar będzie sprawdzany pod względem bezpieczeństwa, przygotowywany do transportu i wysyłki na inne samoloty. Wybudowany kompleks przystosowany jest do obsługi i przechowywania każdego typu towarów, w tym także tych niebezpiecznych.
Koszt budowy portowej inwestycji wyniósł 18 mln złotych. W zależności od zapotrzebowania i rodzaju towarów, szacunkowo na nowym terminalu będzie można obsłużyć 120-150 ton towarów na dobę. Usługi cargo w Porcie Lotniczym Lublin świadczone są od wiosny 2021 roku. Do tej pory prowadzono je w budynku, który jest dziesięciokrotnie mniejszy od nowo wybudowanego obiektu. Rocznie obsługiwano tam około 1,2 tys. ton towarów.