Konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones złożyło do Wojewody Lubelskiego wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla ponad 16 kilometrowego odcinka S17 między Piaskami a Łopiennikiem. Uzyskanie decyzji i rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w przyszłym roku.
Nowa dwujezdniowa trasa przebiegnie przez powiaty świdnicki i krasnostawski, na terenie gmin Piaski, Fajsławice i Łopiennik Górny. Zacznie się na przebudowanym węźle Piaski Wschód, gdzie skrzyżuje się z drogą ekspresową S12, a następnie poprowadzi wzdłuż obecnej DK17.
W ramach inwestycji powstaną trzy węzły: Piaski Południe, Fajsławice i Łopiennik. Projekt obejmuje też budowę dróg do obsługi ruchu lokalnego, obiektów inżynieryjnych, systemów odwodnienia i oświetlenia, a także urządzeń ochrony środowiska – ekranów akustycznych i przejść dla zwierząt. Trasa zostanie wyposażona w system zarządzania ruchem. Wartość umowy to niespełna osiemset dziesięć milionów złotych.
Reklama
Decyzja ZRID umożliwi rozpoczęcie prac budowlanych oraz procedury odszkodowawczej. Wojewoda Lubelski wyznaczy rzeczoznawców majątkowych, którzy oszacują wartość przejmowanych nieruchomości. Na tej podstawie wydane zostaną decyzje i wypłacone odszkodowania właścicielom działek.
Budowa S17 od Piask do granicy z Ukrainą została podzielona na dziewięć odcinków o łącznej długości 115 km i szacunkowej wartości 4,5 miliarda złotych. Obecnie prace toczą się m.in. na trasach Zamość Wschód – Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne. Kolejne odcinki uzyskują decyzje środowiskowe i ZRID, a w najbliższym czasie planowane są przetargi na brakujące fragmenty. Ostatnim elementem inwestycji będzie około dwukilometrowy odcinek w rejonie Hrebennego prowadzący do planowanego terminala granicznego.