Jesienią rozpocznie się budowa nowej trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka w Poznaniu. Torowisko połączy ul. Św. Marcin z węzłem przy Nowym Rynku i stanie się kluczowym elementem Programu Centrum. Realizację inwestycji powierzono konsorcjum NDI Energy oraz Terlan, a prace potrwają około dwóch lat.
Nowa trasa skróci dojazd z Wildy i Dębca do śródmieścia, a w dalszej perspektywie umożliwi bezpośrednie połączenie z Garbarami i Naramowicami. W pierwszej kolejności roboty koncentrować się będą na węźle Wierzbięcice oraz fragmencie ul. Ratajczaka od Św. Marcin do Ogrodowej. Z uwagi na powiązanie inwestycji z przebudową mostu Chrobrego, zmiany w komunikacji miejskiej będą wprowadzane jednorazowo i obejmą reorganizację układu linii tramwajowych.
Reklama
W ramach prac powstanie nowoczesne torowisko z przystankami przy Starym Browarze i ul. Wierzbięcice, a dotychczasowe skrzyżowania zostaną przebudowane. Projekt obejmuje także przebudowę jezdni, budowę dróg rowerowych, chodników, modernizację infrastruktury podziemnej i oświetlenia oraz wprowadzenie nowej zieleni. Ulica Ratajczaka zostanie uspokojona i przekształcona w strefę zamieszkania. Na odcinku od Św. Marcin do Ogrodowej przewidziano pasy zieleni, drzewa, małą architekturę i udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami.
Przed zasadniczym rozpoczęciem robót przesadzane są drzewa, a także prowadzone przygotowania związane z inwentaryzacją budynków i zabezpieczeniem zieleni. Miasto wykorzysta na inwestycję środki unijne z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027.
Całkowity koszt inwestycji wyniesie około 103 milionów złotych.