W Obornikach rozpoczyna się kluczowa inwestycja na linii kolejowej nr 354, która obejmuje budowę drugiego toru oraz nowej nitki mostu na rzece Warcie. Prace mają na celu zwiększenie długości dwutorowego odcinka trasy o około 10%, co usprawni zarówno regionalne, jak i dalekobieżne połączenia kolejowe. Realizacja projektu, którego wartość wynosi około 100 mln zł netto, jest finansowana ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) i ma zakończyć się w drugiej połowie 2026 roku.
Na odcinku od posterunku Oborniki Wielkopolskie Most do stacji Oborniki Wielkopolskie powstanie sąsiedni tor wraz z siecią trakcyjną, a istniejąca przeprawa mostowa zostanie rozbudowana o dodatkową konstrukcję. Nowa mijanka w Parkowie dodatkowo wpłynie na poprawę przepustowości trasy, umożliwiając przejazdy większej liczby pociągów.
Podróżni skorzystają z nowego, wygodniejszego peronu na przystanku Oborniki Wielkopolskie Miasto. Peron zostanie wyposażony w wysoką platformę ułatwiającą wsiadanie, wiaty, oświetlenie, ławki oraz czytelne tablice z rozkładami jazdy. Dla osób niewidomych przewidziano ścieżki naprowadzające, a komfortowy dostęp do peronów zapewni nowe przejście podziemne z windami
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.