Programy motywacyjne a kadra zarządzająca

29 kwietnia 2021

Dowiedz się, jaka jest perspektywa kadry zarządzającej w kwestii programów lojalnościowych i motywacyjnych. Przekonaj się, jak wdrożyć taki program w przedsiębiorstwie!

Stali, wierni klienci są niezwykle cenni dla każdego przedsiębiorstwa. Programy lojalnościowe pozwalają budować i wzmacniać tę relację, ale pomagają też zrozumieć potrzeby danej grupy odbiorców.

Programy lojalnościowe przyczyniają się do precyzyjnego określenia profilu klienta. Dzięki nim można ustalić jego upodobania, preferencje, przyzwyczajenia oraz częstotliwość, godziny i miejsce zakupów, a nawet styl życia grupy odbiorców. Dane te są wyjątkowo przydatne, ponieważ na ich podstawie tworzy się całe kampanie marketingowe. Współcześnie komunikacja z obiorcami musi być jak najbardziej spersonalizowana, by była skuteczna. Nie ma sensu zwracać się do „statystycznego klienta”. Należy przygotować indywidualną ofertę, odpowiednio dopasowaną do rzeczywistych oczekiwań i potrzeb. Dzięki narzędziom nowoczesnej technologii (w szczególności programom analitycznym) można stworzyć niezwykle skuteczne akcje reklamowe.

Rola programu lojalnościowego w strukturze zarządzania przedsiębiorstwem

Rolę programu lojalnościowego w strukturze zarządzania przedsiębiorstwem można określić na podstawie jego celu. Przedsięwzięcie tego typu nie jest tylko narzędziem marketingowym – musi stać się elementem konceptu całego przedsiębiorstwa.

Program lojalnościowy pozwala zdobyć ogromne ilości cennych danych o klientach. Im więcej osób dołączy do akcji, tym lepiej można poznać swoich odbiorców. Na tej podstawie łatwiej podejmuje się kluczowe decyzje, mające wpływ na całą firmę. Programy lojalnościowe nie są jednak domeną wyłącznie działu marketingu. Dzięki nim wymierne korzyści mogą osiągnąć też działy sprzedaży – podczas negocjacji handlowych z partnerami biznesowymi wykorzystują wiedzę pozyskaną w trakcie trwania akcji. Program dostarcza bowiem cenne informacje m.in. o zachowaniu klientów, popularności produktów czy wizerunku marki. Takie dane są też przydatne handlowcom czy kupcom sieci handlowych, w szczególności podczas negocjacji biznesowych.

Decyzje ważne dla przyszłości firmy powinno się podejmować na podstawie profesjonalnych analiz. Programy lojalnościowe dostarczają twarde dane, przez co stają się wspólnym punktem dla działu marketingu, handlu, logistyki, a także zarządu. Na ich podstawie można zbudować całą strategię działania i rozwoju przedsiębiorstwa. Można więc uznać, że program lojalnościowy stanowi też narzędzie dla top managementu.

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.