W pierwszym kwartale 2025 roku na rynku powierzchni handlowych w Polsce odnotowano jedną z najniższych kwartalnych podaży nowych obiektów w ostatnich latach, wynoszącą 40 500 mkw. Ukończono trzy nowe inwestycje - M Park w Mrągowie (15 330 mkw.), M Park w Brzezinach (5 900 mkw.) oraz OTO Park w Żaganiu (6 500 mkw.) - oraz rozbudowano dwa istniejące obiekty w Częstochowie i Tarnobrzegu, dodając do nich łącznie 10 200 mkw.
Jak wynika z raportu Colliers, każdy z nowych projektów skoncentrowany był w miastach liczących poniżej 100 tys. mieszkańców, co wpisuje się w rosnący trend deweloperski stawiający na obiekty typu parki handlowe. Pod koniec kwartału w trakcie budowy było około 500 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej, z czego 78% dotyczyło parków handlowych.
Eksperci wskazują, że spadek nowej podaży jest efektem wzmożonej aktywności deweloperskiej w ostatnim kwartale 2024 roku, kiedy otwierano liczne inwestycje w okresie przedświątecznym. Jednocześnie rynek wykazuje nadal wysoki potencjał rozwojowy, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.