Polskie Linie Kolejowe S.A. osiągnęły w 2025 roku najwyższy dotąd poziom efektywności w zakresie utrzymania infrastruktury. Dwie maszyny do potokowej wymiany nawierzchni torowej (PUN) odnowiły łącznie 169 kilometrów torów, co stanowi wynik wyższy niż łączny efekt prac zrealizowanych w ciągu poprzednich czterech lat.
Spółka przeprowadziła w tym roku kilkaset zadań utrzymaniowych i rewitalizacyjnych o łącznej wartości przekraczającej miliard złotych. Zakres prac obejmował wymianę nawierzchni torowej, wzmocnienie podtorza, regulację geometrii torów oraz roboty przy urządzeniach sterowania ruchem i obiektach inżynieryjnych. W realizację tych zadań zaangażowano przedsiębiorstwa różnej wielkości z branży kolejowej.
Początkowo planowano wymianę nawierzchni na 150 kilometrach torów, jednak mimo awarii jednej z trzech maszyn cel został przekroczony. Reorganizacja pracy i efektywne wykorzystanie dwóch pozostałych PUN-ów pozwoliły osiągnąć wynik 169 kilometrów. Jak podkreśla prezes zarządu PLK S.A. Piotr Wyborski, odpowiednie zarządzanie zasobami i sprzętem znacząco zwiększa wydajność prac utrzymaniowych.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.