Krótsze podróże z Gdyni do Słupska

19 stycznia 2018

Sprawniejsza kolej w aglomeracji trójmiejskiej, szybsze podróże z Gdyni do Lęborka i Słupska to planowane efekty modernizacji pomorskiej linii Gdynia – Słupsk nr 202. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A podpisały umowy na projektowanie wraz z nadzorem autorskim za 30 mln zł. Realizacja projektu z Krajowego Programu Kolejowego jest oszacowana na 2 mld zł.

PKP Polskie Linie kolejowe S.A. podpisały dwie umowy o wartości prawie 30 mln zł netto na zaprojektowanie modernizacji linii kolejowej z Gdyni Chyloni przez Lębork do Słupska. Inwestycja skróci czas podróży na terenie województwa pomorskiego i zwiększy komfort obsługi pasażerów na stacjach i przystankach.

- Inwestycja zwiększy dostępność kolei w regionie. Wpisuje się również w cele Krajowego Programu Kolejowego jakimi są wzmocnienie efektywności transportu kolejowego, poprawa bezpieczeństwa i jakości przewozów – powiedział wiceminister Kazimierz Smoliński z Ministerstwa Infrastruktury.

Zwiększy się dostęp do kolei w regionie. Projekty pozwolą na realizacje przedsięwzięcia i budowę 5 nowych przystanków i przebudowę 22 stacji i przystanków. Dla podróżnych oznacza to wygodny dostęp do pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Nowe przystanki, o roboczych nazwach to: Reda Buczka (Gniewkowska), Bolszewo, Gościcino Zielony Dwór, Łebień i Siemianice.

Nowe perony będą wybudowane m.in. w Gdyni Chyloni, Rumii, Redzie, Wejherowie, Gościcinie Wejherowskim, Bożympolu Wielkim, Godętowie, Lęborku, Pogorzelicach, Strzyżnie Słupskim, Leśnicach, Słupsku. Wszystkie obiekty zostaną w pełni dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Dobrą jakość obsługi zapewnią wiaty, nowe oświetlenie, ławki i czytelna informacja pasażerska.

– Podpisane umowy na projektowanie to ważny krok ku lepszej kolei na Pomorzu. W 2020 r. będziemy mogli rozpocząć modernizację, a to oznacza zwiększenie możliwości linii między Gdynią - Lęborkiem a Słupskiem na koniec 2023 r.  - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.