Droga ekspresowa S3 w pełni przejezdna – od Bałtyku po granicę z Czechami

20 października 2025

Zakończono budowę ostatniego brakującego fragmentu drogi ekspresowej S3 między Świnoujściem a Troszynem. Odcinek od węzła Świnoujście Łunowo do węzła Międzyzdroje został oddany do użytku w pełnym przekroju dwujezdniowym. Tym samym kierowcy mogą już podróżować nieprzerwanie trasą S3 od wybrzeża Bałtyku aż do Lubawki na granicy polsko-czeskiej.

Ostatni odcinek S3 ukończony

33-kilometrowy fragment S3 Świnoujście–Troszyn podzielono na dwa odcinki: Świnoujście–Dargobądz i Dargobądz–Troszyn. Umowy podpisano w 2020 roku, a prace budowlane rozpoczęły się na początku 2022 roku. Łączna wartość inwestycji wyniosła 1,76 mld zł, z czego 757,4 mln zł stanowiło dofinansowanie unijne z programu FEnIKS.

Nowa trasa przebiega głównie w śladzie dawnej drogi krajowej nr 3. Jej realizacja wymagała licznych zmian w organizacji ruchu, które stopniowo wprowadzano od maja 2024 roku. W październiku uruchomiono ruch dwiema jezdniami na ostatnim odcinku Wolin–Troszyn, co umożliwiło pełne otwarcie całej drogi.

Dalsze prace wykończeniowe

Oddanie głównych jezdni nie kończy wszystkich robót. Trwają prace przy Miejscach Obsługi Podróżnych Dargobądz, Obwodzie Utrzymania Drogi przy węźle Wolin Wschód oraz nasadzenia zieleni i roboty porządkowe. Do końca roku wykonawca zakończy również prace przy węźle Świnoujście Terminal LNG.

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.