Jak wygląda rynek centrów handlowych w Poznaniu

31 sierpnia 2016

W Poznaniu działa 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni najmu 614 tys. mkw. Aktualnie w budowie znajduje się ok. 100 tys. mkw. powierzchni handlowej, a kolejne 20 tys. na zaawansowanym etapie planowania do 2018 r., w ramach rozbudów i modernizacji istniejących centrów handlowych. Współczynnik pustostanów wynosi 5,8 proc. – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w aglomeracjach II poł. 2016 r. Poznań”

Pierwszym centrum handlowym, jakie powstało w Poznaniu była Panorama (1993), w ostatnich latach znacząco zmodernizowana. Z kolei największym obiektem handlowym w regionie jest obecnie Poznań City Center o całkowitej powierzchni najmu 58 tys. mkw. i ponad 150 sklepach, punktach usługowych i gastronomicznych. Trwa modernizacja jednego z najstarszych centrów handlowych w aglomeracji – ETC Swarzędz.

– Poznań oczekuje na otwarcie największego obiektu handlowego w regionie – CH Posnania o powierzchni blisko 100 tys. mkw. GLA. Na rynku widoczne są już pierwsze skutki wzrostu konkurencji – na koniec czerwca br. średni współczynnik pustostanów wzrósł o 1,8 punktu procentowego w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jednak obiekty o ustabilizowanej pozycji, cieszące się zainteresowaniem klientów wciąż przyciągają najemców, co potwierdzają ostatnio anonsowane transakcje najmu – mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.